Monikielinen kotisivu – 7 etua

Internet jatkaa kasvuaan, ja siitä on tullut tuotteiden, palveluiden tai tietojen etsinnän oletusarvoinen asiointipaikka yrityksille. Tässä internet-aikakaudessa on tärkeää, että voit laajentaa liiketoimintaasi hyödyntämällä maailmanlaajuisia markkinoita. Monikielinen kotisivu auttaa paljon tässä tilanteessa.

Verkko tarjoaa valtavia mahdollisuuksia kasvattaa tuloja ja lisätä voittoa. Maksimoidakseen tavoittavuutensa organisaatioiden on kuitenkin ajateltava muutakin kuin viestintää vain omalla äidinkielellään.

Olipa liiketoimintasi mikä tahansa, haluat tietenkin tavoittaa mahdollisimman suuren määrän ihmisiä. Jotta voisit tavoittaa laajan yleisön ja saada hyvän sijoituksen Googlessa ja muissa hakukoneissa, yrityksesi verkkosivusto on välttämätön. Jos asut maassa, jossa potentiaaliset käyttäjät käyttävät useampaa kuin yhtä kieltä, monikielisen verkkosivuston luomisen pitäisi olla ensisijainen tavoitteesi.

Kun monikielinen verkkosivusto käännetään, joko kaikki verkkosivut käännetään kahdelle tai useammalle kielelle tai pääsivusto käännetään yhdelle kielelle ja laskeutumissivu toiselle kielelle. Riippuen siitä, missä maassa olet, saatat tarvita joko muutaman sanan toisella kielellä tai koko verkkosivustosi kopion kyseisellä kielellä.

Tutustutaanpa tarkemmin monikielisen verkkosivuston merkitykseen.

Mitä tarkoittaa monikielinen kotisivu?

Se on verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä useammalla kuin yhdellä kielellä, esimerkiksi suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monikielinen kotisivu auttaa sinua laajentamaan asiakaskuntaa ja varmistamaan suuremman myyntimäärän. Monikielisen kotisivun rakentaminen edellyttää kaikkien prosessiin osallistuvien kielten asiantuntevaa tuntemusta. Sen avulla voit hyödyntää globaaleja markkinoita tehokkaammin.

Jos haluat ymmärtää syvällisemmin, ota huomioon nämä tilastot:

  • 73 prosenttia Internet-selaimista ei ole englanninkielisiä.
  • 72 % käyttäjistä selaa omalla kielellään.
  • 56 % sanoo, että selaaminen omalla kielellä on tärkeämpää kuin hinta.
  • 46 % sanoo, että he eivät osta vieraalla kielellä esitettyjä tuotteita.


Nämä tilastot korostavat kääntämisen tarvetta. Käännöspalvelujen avulla voit tavoittaa laajan yleisön ja rakentaa brändiäsi ulkomailla. Verkkosivustosi kääntäminen on tässä paras vaihtoehto. Mutta miksi sinun pitäisi kääntää verkkosivustosi? Tässä ovat syyt, jotka auttavat sinua ymmärtämään paremmin:

Miksi tarvitset käännettyä verkkosivustoa?

  1. Kustannustehokas markkinointiväline
  2. Uusien asiakkaiden houkutteleminen
  3. Myynnin lisääminen
  4. Asiakaskeskeinen
  5. Kulttuurisensitiivinen
  6. Kilpailijoiden päihittäminen
  7. Kansainvälinen luonne

Näin ollen verkkosivujen käännöspalvelu on yksi edullisimmista ja tehokkaimmista tavoista avata uusia markkinoita. Varmista siis, että seuraava investointisi on monikielisen verkkosivuston luominen yrityksellesi.

Valaiskaamme nyt 7 tärkeintä syytä siihen, miten monikielinen kotisivu voi hyödyttää yritystäsi.

Katsotaanpa sitä tarkemmin:

  1. Pienemmät mainoskustannukset

Lisääntynyt kilpailu vakiintuneilla markkinoilla johtaa korkeampiin mainos- ja markkinointikustannuksiin. Siksi kehittyville markkinoille suuntautuminen auttaa sinua alentamaan mainoskustannuksiasi. Kohdista siis nämä markkinat ja laajenna yleisösi maailmanlaajuisesti verkkosivuston käännöspalveluiden avulla.

  1. Parantaa hakukoneoptimointia

Useiden kielten sisällyttäminen sivustoosi johtaa hakukonenäkyvyyden paranemiseen. Sijoitut avainsanoille, joille kilpailijasi eivät sijoitu, ja tämä johtaa orgaanisen liikennöintisi kasvuun.

  1. Luottamuksen rakentaminen

Kun palvelet asiakasta hänen äidinkielellään, rakennat luottamuksen kerroksen. Luottamus on ratkaisevan tärkeää verkossa, jossa asiakkaat eivät ole vuorovaikutuksessa ihmisen vaan tietokoneen näytön kanssa. Luottamus on olennainen osatekijä asiakkaan muuttamisessa myynniksi.

  1. Konversioiden lisääminen

Parempi hakukoneoptimointi sekä luottamuksen rakentaminen lisäävät osaltaan konversioita. Monikielinen kotisivu toimii rakennuspalikkana kohti toistuvien ja uskollisten asiakkaiden luomista. Tämä tuottaa enemmän tuloja ja lisää tuotteidesi ja palvelujesi myyntiä.

  1. Toistuvien asiakkaiden määrän lisääminen

Toistuvat asiakkaat auttavat luomaan tasaisemman tulovirran. Jos toistuvia asiakkaita ei olisi, sinun pitäisi investoida aikaa ja vaivaa uusien hankkimiseen jatkuvasti.

  1. Kilpailuedun luominen

Koska monet yritykset eivät vielä täysin ota käyttöön verkkosivustojen lokalisointia, sinulla on loistava tilaisuus mennä askeleen eteenpäin ja erottaa yrityksesi heidän yrityksistään. Tavoita mahdollisimman paljon asiakkaita, jotka eivät ole vielä katsoneet sisältöäsi, ennen kuin joku muu ehtii.

  1. Vahva brändi-imago

Hyvän vaikutelman luominen, kun kuluttajat laskeutuvat verkkosivustollesi, on elintärkeää yrityksellesi. Verkkosivuston käännös- ja lokalisointipalvelu voi lisätä paitsi uskottavuuttasi myös vahvistaa luottamusta brändiisi. Tämä johtaa kansainvälisesti maineesi parantamiseen.

Verkkosivuston lokalisointipalvelun valitseminen on kustannustehokas tapa laajentaa liiketoimintaasi ulkomaille. Ja kun monet tilastot osoittavat sen puolesta, sinun on aika rakentaa monikielinen sivustosi.

Lopulliset ajatukset

Monikielinen kotisivu antaa sinulle mahdollisuuden luoda yhteyksiä useampiin ihmisiin ympäri maailmaa. Jos monikielisen kotisivun rakentaminen tuntuu sinusta liian monimutkaiselta, mieti kahdesti, sillä se voi viedä yrityksesi aivan uudelle tasolle.

Tässä postauksessa näytin sinulle seitsemän syytä siihen, miten monikielinen kotisivu voi hyödyttää yritystäsi. pidä siis nämä tekijät mielessäsi ja tee seuraava suuri markkinointiliikkeesi investoimalla monikielisen kotisivun rakentamiseen!

Oliko tästä hyötyä?

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Linkdinissä
Jaa Pinterestissä